Egy Blog

#328 - BKV

2008. május 13. - ZsubiHUN

Az elmúlt napokban kicsit politikába fordultam, tehát folytatom is ezt a tendenciát. Ha ma nem ütközök semmi felháborítóba, akkor egy időre abbafejezem ezt a dolgot. Most foglalkoznék egy keveset országunk fővárosának kikiáltott helység tömegközlekedési vállalatával egy keveset. Az egy dolog, hogy a bérletek ára évről évre több, lassan belecsömörlök a megvásárlásukba. De az, hogy a járművek úgy néznek ki, mintha sosem lettek volna kitakarítva, a hangjuk akkora, hogy a saját hangomat nem hallom utazás közben, menet közben kiszakad a vesém, az már túlzás. Ilyen jegy és bérlet árak mellett. Jó, a vesém kiszakadása nem csak a járművek oka.

A ország több pontján és a TV-ben is hirdetik a ződek vagy nem ők. Tudjátok, óriásplakát, rajta egy kipufogó és egy kerékpár. Más kérdés, hogy egy ilyen plakátnak mi keresnivalója van az autópálya mellett...), hogy ne járjunk autóval, ami sokat fogyaszt és szennyezi a levegőt, telenyomva azt mindenféle káros anyagokkal, hanem járjunk biciklivel, gyalog, görkorcsolyával, vagy egyéb zöldnek kikiáltott "járművekkel". És BKV-val. A kezdeményezés jó, hiszen az autók tényleg szennyezik a környezetet és az embereket, de a többség úgysem fog átállni a tömegközlekedésre, amíg az ilyen. Most nem csak a budapestire, hanem az ország egész területén megtalálhatóra gondolok. Amíg a MÁV vonatok ilyen állapotúak, amíg egy 107 km-es vonatút diák jeggyel 885 HuF-ba és 2 órába kerül, addig mindenki autóval fog járna, mert gyorsabb, kényelmesebb és olcsóbb. Főleg akkor olcsóbb, ha többen is utaznak az autóban, mert úgy szétoszlik az útiköltség, egy közel 200 km-es út egy felnőtt főre vetítve olcsóbb, mintha vonattal vagy busszal menne. Ha felújítanák a síneket, hogy ne gyökketővel kelljen menni, ha vennének új vagonokat, hogy az utasok komfortosabban tudjanak utazni, és mérsékelnék a jegyárakat, sokkal többen vennék igénybe a vonatokat. Legalábbis szerintem.

Mindezek vonatkoznak a BKV-ra is. Ha lennének tiszta és modern járművek, normális jegyárak mellett, szerintem sokkal többen vennék igénybe a BKV járatait, mint most. Valószínűleg a bliccelők száma is kevesebb lenne, mert magas színvonalú és segítőkész szolgáltatást kap a vezetőségtől, az ellenőröktől és a sofőröktől. engem a múltkor a 67-es buszon a sofőr nemes egyszerűséggel összenyomott az ajtóval. Elfelejtett belenézni a tükreibe, nem várta meg, hogy felcsendüljön a "Kérjük fejezzék be a beszállást!" dallam. Nemes egyszerűséggel a két gombot egyszerre megnyomva összenyomott.

Persze ez a mai Magyarországon nem valósítható meg, mert sem az utasok, sem szolgáltatók nem érettek erre. Ha az utasok megbecsülnék a járműveket, vennének jegyet és bérletet, kialakulna a közlekedési kultúra, akkor a másik oldalon állók is nagyobb figyelemmel fordulnának felénk, utasok felé. Csak sajnos erre nem érett a magyar társadalom.

#327 - Adózzá!

Szeretem ha szív a nemzet egy kicsit.

Volt hallható ez nem olyan régen a törvényhozó nagyteremben, ahol a sok ingyenélő tömörül. Mert országunk szabadon választott képviselői kitalálták, hogy megadóztatják kulturális hozzájárulással egészítik ki az internet árát, melynek mértéke 0,8%. Igen idióta egy szám, de így legalább nehéz számolni vele, mindenkinek nehezebb lesz. Jelen sorok írójának véleménye erről az egészről: "jobblennehainkábbcsökkeneafizetésetekbunkók!".

Az teljesen igaz, hogy turkálva az internetet az ember rengeteg kultúrát képes magába szívni, ápolja a kapcsolatait az ismerőseivel és barátaival, információkat szerez bizonyos rendezvényekről, ahova elmegy és élvezi, ahol vásárol ajándékokat, ételt, italt, újabb rendezvényekről szerez tudomást, majd hazautazik. Mindezeket pénzért teszi, amiért fizet, abban van ÁFA, ami az államhoz vándorol vissza. Ebből a pénzből kellene fejleszteni az ország minden egyes pontját, hogy az emberek még több helyre jussanak el, amiből még több pénze lesz az államnak, ami jobb körülményeket teremt, amitől mindenki jobban fog élni, az állam még több pénzt kap vissza, ami... Tudom, utópisztikus gondolat, de így kellene lennie. Nem további adókat kellene kivetni mindenre. Főleg nem ilyen címszó alatt. egyébként, sokkal több pénzt hozna, ha magukat a TV készülékeket adóztatnák meg, mert az szinte minden háztartásban van, legalább 3 adót lehet ingyen fogni, azaz a lakosság majdnem egésze kultúrához jut. Az már más kérdés, hogy milyenhez, de most nem ezt tartjuk szem előtt, hanem a minél több pénz beszedését.

Az is szemétség, hogy a kanapét meg akarják adóztatni, mert onnan nézem a TV-t. Tökéletes következtetés, hogy a számítógépes székeket is meg kell adóztatni, mert abban ülve jutok rengeteg kultúrához. Sokszor olyanhoz is, amilyenhez nem akarok hozzájutni, de elém terem a semmiből. Igen, itt a gonosz felugró ablakokra gondolok. Sőt, a számítógép asztalt sem ártana 0,8% kulturális hozzájárulással sújtani, mert a monitor/laptop azon foglal helyet.

Gusztustalan!

 

#326 - Morálosodj!

Obdzsketív riszpánzibiliti van immáron 11 napja. Ez önmagában egy jó dolog, mert végre mindenki fizetni a szabálysértésekért, nem lesz kibúvó, végleg leszámolunk a gyorshajtókkal. Száguldozásra marad a lezárt magánút és a versenypálya. Ahogy annak lennie is kell. Esetleg mehetünk még Németországba is, ott sok helyen szabad a belső sávban annyival menni, amennyivel nem félünk. Más kérdés, hogy az autónk bírja-e azt a terhelést. Na meg nem sok Swift tulajnak éri meg kiutazni a németekhez némi száguldozásra. Persze a kormány emberei ugyanúgy száguldozhatnak tovább, mert mentességük van. De a többiek fizetnek, nincs ezzel semmi baj

Viszont van baj a zéró toleranciával (zéró toleransz). Mert ez hülyeség. Olyan nincs, hogy valaki minden szabályt betartson egy olyan országban, ahol az utak mellé a 60-as tábla helyett egy "Az utakat mindenki csak saját felelősségére használhatja!" táblát kellene kitenni. Mint a plázákban a mozgólépcsőknél. Vagy a nem plázákban, de a mozgólépcsőknél. Aztán kint vannak a különféle, idióta korlátozó táblák, amiket marhaság betartani, mert ha betartom, akkor a többiek előznek engem mindenhol, mert az út nyíl egyenes, csak kátyús, de azokat bírja a futómű. Persze, ha jók lennének az utak, rendesen meg lennének csinálva, folyamatosan karban lennének tartva, akkor nem lenne semmi gond, mindenki menne 90-el, nyugodtan, rázkódás mentesen elérnénk az úti célunkat. A folyamatos karbantartás nem azt jelenti, hogy télen, a legnagyobb fagyban, odébb söpörve a jeget kátyúzunk, mert az két nap múlva valakinek a szélvédőjén lesz, hanem éjszaka, mint a miénkénél szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban szokás, lámpafénynél, szakszerűen kijavítani a hibákat. Mire felkel a Nap, az út sima, össze lehet szedni a korlátozó táblákat, lehet menni aludni. Persze ez több pénzbe kerülne, de a jó utak mindezt a plusz kiadást visszahoznák. De ezek csak a táblák. A még éppen csak halványrózsaszínen átcsusszanót sem kell a helyszínen főbe lőni, mert ha halálba fékezi magát egy Budapest léptékű helyen a lámpánál, még másik három autó fog összetörni. Aminek a következménye dugó csúcsidőben, idegeskedő autósok, szmog. Agyhalál.

Az ittas sofőrökkel le kell számolni, de ésszel, mert nem mindegy, hogy megivott egy pohár/üveg/korsó sört, vagy halálba itta magát és csak azért ült autóba, mert annak stabil az ülése, abból nem borul ki. Ésszel kellene végbevinni ezeknek a szabályoknak a betartását, és minden szép lenne.

Amíg a magyar közlekedési morál ilyen szánalmas, addig sok jóra nem számíthatunk. Mert közlekedési morál az nincs. Se autós, se gyalogos. Hozzunk egy egyszerű példát: az ember a jó drágán megvásárolt BKV bérletét felhasználva utazik egy megnevezni nem kívánt busz járaton amely megérkezik a végállomásra. Utasunk áll, teljesen logikus, hogy Ő száll le hamarabb, nem az, aki a legbelül ül. De ez csak neki logikus, az ülő utasnak, aki az utolsó 20 méteren gyorsan fel is áll, hogy a megálláshoz szükséges fékezés során ráboruljon a vele szemben ülőre, nem az. Elkezd tolakodni, először csak azt a három embert próbálja fellökni, aki mellette és vele szemben ült, majd azokat, az egészen idáig álló utasokat, akik megpróbálnak leszállni a járműről. Amikor az ember egy finom torokköszörülés kíséretében anyagyilkos tekintettel ránéz, már majdnem felháborodik, de nincs rá ideje, mert tolják le a buszról. Szóval tisztelt ülő utasok a metrón/buszon/villamoson/ésatöbbin tessék megvárni, amíg az álló utasok leszállnak és csak utána tessék feltápászkodni és elhagyni a járművet, mindenkinek sokkal könnyebb lesz.
Hogy az utakon mi megy, arról nem írnék most, mert holnap reggelig itt ülnék, mire kifejtem a véleményen és ötleteket adnék a változáshoz.

#325

Üdvözlet a még mindig a Földön élő tisztelt népeknek, kik megtisztelik szerénységemet azzal. hogy időről időre olvassák a blogomat. Hmm... Úgy néz ki, ez egy megszokott mondattá válik a bejegyzések elején. Röstellem, mostantól igyekszek sűrűbben írni. Ezt is megígértem már nem egyszer és a vége az lett, hogy többnyire írtam. Többnyire meg nem. De itt a tavasz, "dagad a fasz", Májusban maszturbáljon mindenki, mert "Amikor maszturbálsz, Isten megöl egy emót." Hajrá emberek, tegyük szebbé a világot!

Más. Életem legfrissebb alakulásáról Gatitánál lehet olvasni, további kommenteket nem fűznék hozzá, aki volt már ilyen helyzetben tudja, hogy mi forog le belül az emberben. Aki nem tudja, kalandvágyból kipróbálhatja. Felelősséget nem vállalok.

A nyár is megérkezik lassan, így a GTA IV is megjelent, mindenki ezt játssza orrba-szájba, mert hihetetlenül jó lett. A PC-sek meg sírjanak, sosem lesz olyan gépük, ami ezt akadás mentesen ilyen formában viszi. Röviden: Muhahahahahaha!!!

 

#324 - Nyááááár

Alig múlt egy hete, hogy át kellett állnunk az igencsak kellemes és szívmelengető nyári időszámításra. Szagemberek szerint ezekkel az óraállításokkal rengeteg pénzt spórolunk meg. Szerintem ez a téli óraállításnál nincs így. Ugyanis, akkor visszakapunk egy órát az életünkből, hamarabb kelünk, hamarabb lesz sötét, hamarabb kapcsolom fel a lámpát, mint előtte. Ébren ugyanaddig maradok, tehát sokkal többet világítók, Paks csak úgy dübörög, hogy ki tudja elégíteni az igényeket. Ellenben, amikor gazul meglopnak minket, hogy nekünk jó legyen, akkor nekünk tényleg jó lesz. Még este 7-kor is világos van, amely helyzet egyre csak javul, tehát később csapok rá a villanykapcsolóra, hogy lássam, amit látni kell. Persze reggel később kel a Nap, de aki olyan korán kel, az úgyis kapcsol lámpát, mert úgysem lát semmit, csak csipás szemmel botorkál a házban.

Időközben ezek a bizonyos hozzáértő emberek rájöttek, hogy ezekkel az állításokkal egyre kevesebbet spórolunk, akár el is lehetne törölni.
 
Összegezve: LE A TÉLI ÓRAÁLLÍTÁSSAL, NEM KELL NEKÜNK!!!

Fókuszálva a múlt heti állításra, van még egy apró, ám annál jelentősebb vonzata ennek az óratekergetésnek. Ez pedig nem más, mint az oly' sok korán kelő által ismert elalvás. Az ember halandó lény, nem Duracell elemmel működik, ami akár tízszer tovább bírja (sok nő ennek örülne), hanem biológiai órával működik. Ami óraállításoknál pár nap alatt áll át. Addig elalszik. Tudja, hogy fel kell kelni, a telefon ébreszt is, de Ő kinyomja, még visszadől egy percre és és éktelen dörömbölésre ébred az ajtón. Aztán felkel valamikor 9 óra körül.

Megjegyzés: FireFox 3 Beta 5 alatt ez a hely, ahol írom a bejegyzést, már normálisan néz ki, nincs benne semmi plusz. Vagy mínusz. Ellenben ez a béta verzió nem olyan jó, mint a 4-es volt. De szebb. A fő bajom vele, hogy nem mindig reagál az egérkattintásra. Aztán harmadszorra sem hajlandó reagálni. Persze ez lehet egér vagy vírus hiba is, mert utóbbiból van valami a gépen, de nem sikerült elpusztítani. Szerintem a FireFox 2.0.0.13. a bűnös.

#323 - GT5: Prologue

Tegnap a nagy sietségben megfeledkeztem megemlíteni, hogy van ám videó is a GT5: Prologue-ról. Mivel nem említettem meg, így a videó is elmaradt. Tehát pótolom. Tessék ámulni és bámulni, hogy az Überkonzolnak köszönhetően miből maradtam ki:


Ettől függetlenül továbbra is maradok, azaz leszek az Überkonzol vásárlója, mert átlagosan 2000 HuF-tal olcsóbbak, mint az 576. És rengeteg mindent be tudnak szerezni.

#322

Az Überkonzol megcsinálta! Pénteken déltájt besuhantam hozzájuk, hogy hol rejtegetik az előrendelt Gran Turismo 5: Prologue-mat, amire csak annyit mondtak, hogy a nagyker még nem hozta meg. A kamion úton van, olyan 3 és 4 között lesz. Ekkor lettem igen szomorú, mert három órakor már a városból kifelé haladok, nem tudok bejönni érte.Sebaj, mert félreteszik, hétfőn mehetek érte, ott lesz, nem fogják eladni, nyugodjak meg. Nagyjából 14:00 lehetett, mikor felhívtam őket, hogy mi hír a kamionról, netán megérkezett, és van náluk játék. A válaszuk meglepő volt, és akkor meg is nyugtatott. Bár legbelül éreztem, hogy valami turpisság van a dologban. Állításuk szerint a Sony egy darabot nem hozott be az országba, mindenki megszívta,játék csak a jövő héten lesz és a k*rva anyját a Sony-nak, amiért így kibaszott mindenkivel.Ennek az információnk a tudatában hagytam el a várost, hogy majd a jövő hét elején megyek és viszem a játékot.

Este kiderült, hogy az 576 kapott játékot, de valamikor csak estefelé, mert a weblapon 18:00 után írták ki, hogy megérkezett a játék, mindenki rohanhat érte. Igaz, náluk 2000 HuF-tal drágább, annyit pedig nem ér egy előzetes. Függetlenül attól, hogy akár egy teljes játékkal is felér.

Összegezve: Nekem, aki megbízott az Überkonzolban, valamikor a jövő hét elején lesz GT5:p-gom. Addig játszok az Uncharted-del, mert jó.

Ui: a Mozilla FireFox 3 Beta 4 alatt a bejegyzésírás elég érdekesen néz ki. Például van egy fekete csík oldalt, nem tudom milyen célból. Néha a kurzor megmerevedik, mint rántott hús a hűtőben, ahova kattintok, egy újabb merev kurzor jelenik meg.Szerintem át akarják venni a betűk helyét. Rovásírás?!

#321 - Csak a lényegre

Hétvégén, alig öt héttel a szakdolgozat leadásának határ ideje előtt témát váltottam, mert az addigi, a "Szállodák honlapjainak összehasonlító elemzése" mégsem olyan jó, mint amilyennek elsőre kinéz. Mondhatni száraz, mint egy sótenger. Múlt héten pénteken este, mikor bebújtam Gatita mellé az ágyba, jött a felismerés, hogy nekem Kiskőrös világváros idegenforgalmi jelentőségéről és nevezetességeiről kell írnom. Anyagot milliót tudok szerezni, ismerősök vannak mindenfelé, a bogármesterrel összehozok egy találkozót, sebtiben megtelik a 30 oldal. És még konklúziót is tudok írni a végére. Meg nem kezdek éssel mondatot. A konzulensem kitörő örömmel fogadta a váltást, majdnem elkezdett örömében tapsikolni. Ami azért egy meglehetősen vicces látvány lett volna tőle, de annyira nem meglepő. Szóval hétvégén elkészülnek az alapok, és az első oldalak is papírra .doc fájlba kerülnek. Innen már csak úgy gerjeszteni fogja magát a szöveg, öníródás folyamata fog beindulni.

A szórólapozás, mint már írtam, egy igen mókás dolog. Feltéve, hogy az ember olyan csomópontra kerül, ahol megfelelő mennyiségű ember hagyja el az aluljárót, illetve lép be oda. A Deák tér alapvetően egy igencsak forgalmas hely. A föld alatt, ahol a metrók suhannak. Mert az aluljáró szinten minimális a mozgás és az emberek nem vesznek el egy darab szótólapot sem. Két és fél óra alatt összesen 296 darabot osztottunk ki ketten. Az Örsön, múlt hét csütörtökön másfél(!) óra alatt kiszórtunk 800 darabot. Hiába álltunk át máshova, az emberek csak elmentek mellettünk, rosszabb esetben kikerültek, nehogy felmerüljön bennük annak a lehetősége, hogy elvegyenek egy papírdarabot. A metró bejáratához sem érdemes állni, mert a gondos ellenőrzésnek köszönhetően mindenki a bérletével vagy jegyével van elfoglalva. Szörnyű volt. De a témavezetőnk nem esett kétségbe, a megmaradt közel 600 darab szórólapot Hétfőn visszavisszük, és kapunk új helyszínt. Ma beszélt valamiféle állandó munkáról, amiért cserébe tudná biztosítani, hogy mindig az Örshöz közel kapjunk aluljárót. Hétfőn meghallgatjuk az ajánlatát és eldöntjük, hogy megéri-e nekünk. Ha elég pénzt kapunk, megyünk és dolgozunk. Aztán élvezzük az Örs jótékony hatását. Szerdán majdnem boldog tulajdonosa lettem a Gran Turismo 5: Prlogue-nak, de az Überkonzol nem kapott. Viszont holnap minden előrendelő megkapja az előrendelt példányát, így nem aggódok, hogy fél egy körül nem leszek igazán boldog játéktulajdonos. Ha mégsem lennék az, akkor nagyon durcás leszek és egész hétvégén az Uncharted-del fogok játszani. És keltem a bolt rossz hírét ezen a felületen. Ami a boltnak nyalószínűleg nem lesz nagy érvégés, mert ez a 32-45 látogató nem fogja megölni őket. Főleg, hogy ennek egy jelentős része nem aktív játék vásárló. Mondhatni nem felvevőpiac.

#320 - Húsvét

Az idei Húsvétból annyit érzékeltem, hogy SETH és Sinyo hívott locsolni, de nekem a sorozatos rossz idő és az eső lehetősége miatt nem volt kedvem menni. Pedig délelőtt a Nap is kisütött. De nem mentem, inkább játszottam itthon az Uncharted: Drake's Furtune-nel. Igazán jó játék, talán megérte volna, hogy megvegyem a megjelenéskor. De így kölcsönkapva menoh-tól jobban megérte, mert az alig hét és fél, nyolc órás játékidő elég sovány. Hiába játsza újra az ember magasabb nehézségi fokozaton, hogy megnyisson minden extrát, összeszedjen minden kincset, nem éri meg. A Naughty Dog megint nagyot alkotott, de Drake nem lopta be magát annyira a szívembe, mint Jak vagy Daxter. Persze ők mások, mert az egy fantasy világ, ez pedig a valós, de Drake annyira nem lett jó. Persze vannak jó beszólásai, de Daxtert meg sem közelíti. 

Ha már így a játék vonalon vagyunk, megemlíteném, hogy a héten boldog tulajdonosa leszek a Gran Turismo 5 : Prologue-nak. Szerencsére nem aranyáron, ahogyan sok helyen kínálják, hanem egy egészen baráti áron. Ennek következtében hétvégén megint itthon kell lennem, hogy tudjak vele játszani. Nagyon hiányzik már a versenyzés, és eddig csak jót hallottam a játékról. Hmmm... A GT sorozatról csak jót lehet hallani.

#319

Ez a blog szerű képződmény lassan bekerülhet az elhagyatott blogok listájába. Legutóbb holmi Jeff Dunham-mel szúrtam ki a tisztelt hallgatóság szemét, ami önmagában nem lenne egy gonosz dolog, de az, hogy azóta egy árva mozdulatot nem tettem a blogért, az galádság. Pedig sokszor akartam én írni, de sosem jött össze, hogy összeszedett gondolataimat képernyőre véssem a virtuális sarlóval vésővel és kalapáccsal. De most itt ülök, többnyire lágy csapásokat mérek a klaviatúra feketén fehér nyomógombjaira és izgatottan tekintek a jövőre, amikor megpróbálok valami érdekeset írni. Nagyon úgy néz ki, hogy pontokba fogom szedni a dolgokat, amiket már le akartam írni. Talán bele is fognék, ha mindenki felkészítette pici lelkét, ezen foszlányok egésszé műveléséhez. Zárójeles megjegyzés, zárójelben: (Közben feltelepítem a Nero 8.3.2.1.-et, hogy tudjak DVD-t írni.)

  1. Kihúzták egy fogamat, ami még a fiatal időkből maradt rám. Tejfog volt a kis gaz, de a mögöttem álló lassan 21 év elkezdte megölni, kilyukadt. Szerencsére alatta van csontfog, így heves mozdulattok ki lett tépve a fogdokinő által, aki nem volt igazán vevő a humoromra. Ellenben az asszisztense egész gyorsan hozzászokott. Szóval a fog ki lett húzva, újra páros számú fogmennyiség található a számban, örülünk.
  2. Diákmunkára adtam a fejem Gatitával. Szóró lapozunk. Tetszik. Ez volt a legutolsó munka, amit el akartam vállalni. Persze csak a McDonald's-os munka után, mégis ez tetszik a legjobban. Mondjuk mást még nem csináltam, de ez mókás. Ha megfelelő aluljáróba kerülünk, sebtiben ki lehet szórni a ránk bízott mennyiséget. Ha nem, akkor szívunk a természeti erőkkel, több holtponton próbálunk átesni és utálunk mindent. Osztogatás közben rengeteg érdekes embert lehet látni, és rengeteg olyat, akiről az ember azt hinné, hogy nem fogja elvenni a szórólapot és mégis elveszi, majd továbbhalad.
    Ezúton üzenném mindenkinek, hogyha lát valakit, aki szórólapot oszt, akkor vegye el tőle, mert ezzel segít neki. Nagyon jó érzés, amikor elveszik az emberek, pusztán azért, hogy fogyjon. Egészen biztos, hogy 95%-uk nem olvassa el, de ezzel segíti a munkánkat. Vegye el, gyűrje össze és dobja ki az első kukába. Sok energiája nem megye bele.
  3. Elrajtolt a 2008-as F1-es szezon. Eddig Ferrari szempontból katasztrofális a helyzet, de a hétvégén kezünkben a javítás lehetősége. BMW-s oldalról nézve minden jól alakul, nem lesz itt gond azzal, hogy megtartsák a harmadik helyet, csak fejleszteni kell. Merthogy a tavalyi középmezőny (,akik a BMW után köröztek), idénre eléggé megerősödött, kezdenek feljönni a BMW-re. A Williams Melbourne-i teljesítménye igen meglepő volt. Akárcsak az évek óta vergődő Hondáé. Talán a Toyota is tud mutatni valamit néhány verseny múlva.
  4. A Macskajaj egy jó film, csak kell hozzá egy idegállapot, amikor az ember tudja élvezni.


Ennyit szerettem volna szólni ezen a késői órám, derűs álmokat mindenkinek!

süti beállítások módosítása