Egy Blog

#326 - Morálosodj!

2008. május 11. - ZsubiHUN

Obdzsketív riszpánzibiliti van immáron 11 napja. Ez önmagában egy jó dolog, mert végre mindenki fizetni a szabálysértésekért, nem lesz kibúvó, végleg leszámolunk a gyorshajtókkal. Száguldozásra marad a lezárt magánút és a versenypálya. Ahogy annak lennie is kell. Esetleg mehetünk még Németországba is, ott sok helyen szabad a belső sávban annyival menni, amennyivel nem félünk. Más kérdés, hogy az autónk bírja-e azt a terhelést. Na meg nem sok Swift tulajnak éri meg kiutazni a németekhez némi száguldozásra. Persze a kormány emberei ugyanúgy száguldozhatnak tovább, mert mentességük van. De a többiek fizetnek, nincs ezzel semmi baj

Viszont van baj a zéró toleranciával (zéró toleransz). Mert ez hülyeség. Olyan nincs, hogy valaki minden szabályt betartson egy olyan országban, ahol az utak mellé a 60-as tábla helyett egy "Az utakat mindenki csak saját felelősségére használhatja!" táblát kellene kitenni. Mint a plázákban a mozgólépcsőknél. Vagy a nem plázákban, de a mozgólépcsőknél. Aztán kint vannak a különféle, idióta korlátozó táblák, amiket marhaság betartani, mert ha betartom, akkor a többiek előznek engem mindenhol, mert az út nyíl egyenes, csak kátyús, de azokat bírja a futómű. Persze, ha jók lennének az utak, rendesen meg lennének csinálva, folyamatosan karban lennének tartva, akkor nem lenne semmi gond, mindenki menne 90-el, nyugodtan, rázkódás mentesen elérnénk az úti célunkat. A folyamatos karbantartás nem azt jelenti, hogy télen, a legnagyobb fagyban, odébb söpörve a jeget kátyúzunk, mert az két nap múlva valakinek a szélvédőjén lesz, hanem éjszaka, mint a miénkénél szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban szokás, lámpafénynél, szakszerűen kijavítani a hibákat. Mire felkel a Nap, az út sima, össze lehet szedni a korlátozó táblákat, lehet menni aludni. Persze ez több pénzbe kerülne, de a jó utak mindezt a plusz kiadást visszahoznák. De ezek csak a táblák. A még éppen csak halványrózsaszínen átcsusszanót sem kell a helyszínen főbe lőni, mert ha halálba fékezi magát egy Budapest léptékű helyen a lámpánál, még másik három autó fog összetörni. Aminek a következménye dugó csúcsidőben, idegeskedő autósok, szmog. Agyhalál.

Az ittas sofőrökkel le kell számolni, de ésszel, mert nem mindegy, hogy megivott egy pohár/üveg/korsó sört, vagy halálba itta magát és csak azért ült autóba, mert annak stabil az ülése, abból nem borul ki. Ésszel kellene végbevinni ezeknek a szabályoknak a betartását, és minden szép lenne.

Amíg a magyar közlekedési morál ilyen szánalmas, addig sok jóra nem számíthatunk. Mert közlekedési morál az nincs. Se autós, se gyalogos. Hozzunk egy egyszerű példát: az ember a jó drágán megvásárolt BKV bérletét felhasználva utazik egy megnevezni nem kívánt busz járaton amely megérkezik a végállomásra. Utasunk áll, teljesen logikus, hogy Ő száll le hamarabb, nem az, aki a legbelül ül. De ez csak neki logikus, az ülő utasnak, aki az utolsó 20 méteren gyorsan fel is áll, hogy a megálláshoz szükséges fékezés során ráboruljon a vele szemben ülőre, nem az. Elkezd tolakodni, először csak azt a három embert próbálja fellökni, aki mellette és vele szemben ült, majd azokat, az egészen idáig álló utasokat, akik megpróbálnak leszállni a járműről. Amikor az ember egy finom torokköszörülés kíséretében anyagyilkos tekintettel ránéz, már majdnem felháborodik, de nincs rá ideje, mert tolják le a buszról. Szóval tisztelt ülő utasok a metrón/buszon/villamoson/ésatöbbin tessék megvárni, amíg az álló utasok leszállnak és csak utána tessék feltápászkodni és elhagyni a járművet, mindenkinek sokkal könnyebb lesz.
Hogy az utakon mi megy, arról nem írnék most, mert holnap reggelig itt ülnék, mire kifejtem a véleményen és ötleteket adnék a változáshoz.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsubi.blog.hu/api/trackback/id/tr215500355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása