Egy Blog

#77 - WTCC Spa-Francorchamps 2005

2005. augusztus 27. - ZsubiHUN

Round 1

Az élről Alfa Romeóval Farfus Jr. indult. Pozícióját a startnál nem tudta megtartani, a címvédő Prialux azonnal megelőzte. Ezt D. Müller már nem tudta megtenni, így egy izgalmas csata alakult volna ki, ha a fordos Fulke egy ütközés után nem áll fejre a pálya szélén. A biztonsági autót a pályára küldték, és három hosszú körön ott is maradt. Alig öt körük maradt, hogy eldöntsék az első hely sorsát. D. Müller a célegyenes végén megelőzte Farfus-t Ezzel felborította az előre megbeszélt taktikát, ami annyi lett volna, hogy a 40 kg plusz súllyal autózó csapattársát húzza maga után. De J. Müller hárommal hátrébb, három Alfa között foglalt helyet. Az első előzés még könnyen ment, de a Farfus Jr. már keményebb volt. A hetedik kör végén a visszafordítóban kigyorsításon próbált előzni, de hátulról meglökték, az előzés az utolsó körre maradt. Az utolsó egyenesben, ami valójában görbület és a F1-ben ez a célegyenes, J. Müller volt előrébb, de Farfus mellé ért. Ekkor egy újabb sportszerűtlenséget sikerült a brazilnak elkövetnie. Elkezdte leszorítani az útról Müllert, akinek közben jobb hátsó defektje is volt. De a sorrenden nem tudott változtatni. Ellenben a versenybírákkal, akik a második futam után kizárták és figyelmeztették, hogy ez volt az utolsó ilyen húzása, a következő után eltiltják. A dobogón csak BMW-sek álltak, D. Müller, A. Priaulox, J. Müller sorrendben. Az alfásoknak nem volt sok esélyük.

Round 2

A második futam első három helyéről gyári Alfa Romeók indultak. De nem is ez volt az érdekes, hanem az időjárás. Esett. De a pályának csak egy része volt vizes, a többi száraz volt. Az élmenők többsége slick gumikat rakatott föl, így tett Alan Menu is a Chevrolet-val, aminek jótékony hatása a végelszámolásnál fog megmutatkozni. Most sem tudtak simán elrajtolni, J.Müller, akit az előző futam után 10 hellyel hátrébb soroltak a rajtrácson, ütközött és kiesett. Ezzel minden esélyét elveszítette a bajnoki címre. Csapattársa, D. Müller is kicsúszott, de az autója nem sérült meg és a középmezőnyből fel tudta verekedni magát az élmezőnybe, amit az Alfa Romeo versenyzői alkottak. A versenyt ekkor Tarquni vezette, de Giovanardi a célegyenesben megelőzte. A harmadik helyen legjobb privátként Garcia állt. Az utolsó körben, a buszmegállóban, az időközben harmadik helyre feljött D. Müller megpróbálta megelőzni Tarquinit jobbról, míg Garcia balról próbált a dobogó középső fokára felkerülni. Az előrébbjutás egyiküknek sem sikerül, ugyanis Tarquini a féktávon megcsúszott ás meglökött mindenkit, aki körülötte volt. Még az első helyen álló Giovanardi is lelassult, mert a spanyol Garcia hátulról kicsit meglökte. Így keveredett az első helyre a privát BMW-vel száguldó D'Aste. A versenyt 2, 997 mp-el meg is nyerte, de sokáig nem örülhetett, pedig lett volna miért, hiszen Ő volt az első nem gyári versenyző, aki futamot tudott nyerni. A versenybírák, kanyarlevágásért (jogtalan előnyszerzés) miatt 3 mp-es büntetést róttak ki rá. Így került az élre, alig három ezredmásodperccel Giovanardi. Az ütközés után D. Müller csak az ötödik lett. A dobogó harmadik fokára a privát Seattal induló Tom Coronel került. D. Müller csak az ötödik helyre tudott begurulni, de a bajnokságot továbbra is vezeti. Az érdekes végjátéknak és a jó gumiválasztásnak köszönhetően A. Menu lett a hatodik, hozva a Chevrolet idei legjobb eredményét. Mely csapat minden versenyen javul valamennyit, gyorsulnak, egyre közelebb kerülnek az élcsapatokhoz. A Ford továbbra sem tud jó eredményt elérni, nem elég gyorsak, a motorjuk gyenge. Akárcsak a Seatnak, akik lassan bevetik az új Leon WTCC-t, amiben már egy 10-15 Le-vel erősebb motor lesz.

A bajnokság állása
1. Dirk Müller (GER) 61 pont
2. Fabrizio Giovanardi (ITA) 57
3. Andy Priaulx (GBR) 50
4. Gabriele Tarquini (ITA) 43
5. Antonio Garcia (ESP) 43
6. James Thompson (GBR) 38
7. Augusto Farfus jr. (BRA) 34
8. Jörg Müller (GER) 33

Gyártók
1. BMW 159 pont
2. Alfa Romeo 155
3. Seat 113
4. Chevrolet 39
5. Ford 2

A bejegyzés trackback címe:

https://zsubi.blog.hu/api/trackback/id/tr865094974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása