Egy Blog

#9 - WRC Ciprus 2005

2005. május 18. - ZsubiHUN

A verseny 2000 óta szerepel a világbajnokság naptárába, de a verseny már korábban is létezett, kiemelt európa bajnoki futam volt. Az említett évben a kínai futam helyét vette át. Ezután 4 évet kellett várnunk, hogy újra legyen futam Ázsiában. Tavaly egy kaotikus versenyt láthattunk ugyanitt. Grönholm nyert, de a szbálytalan benzinpumpa miatt kizárták a Peugeot-kat. Az első helyet így Loeb örökölte.

Day 1

A pályákat tavaly óta nem újították föl, ezért az utakat több kilós sziklák és éles köveke alkották. A versenyzők ezeken próbáltak haladni.
Az első szakasz mindjárt 38km-es volt, ez a verseny leghosszabb szakasza. Az elsőként rajtoló Loeb-nek kézifék problémái voltak, ha behúzta, az elektronika nem oldotta le a hátsó hajtást, ezért sokat kellett kuplungolnia. Solbergnek motorproblémái voltak, kezdett melegedni a motorja, de a szakaszt megnyerte. Märtin több követ is eltalált, acélban már nem volt jobb hátsó gumija (a felni szerencsére nem sérült), de tudta folytatni a viadalt. 2 percet vesztett. Grönholm már az első szakaszt sem tudta befejezni, egy tréler szállította be a service parkba. Egy km-rel a szakasz vége előtt Benik Balázs is kiesett a versenyből, az autója sok helyen megsérült, a motorba is kerültek kövek. 
A második szakaszon csak Loebnek nem voltak gondjai. Solberg kocsija továbbra sem akart lehűlni, folyamatosan vesztett időt. A Skodák nem mentek jól, pedig az idei Fabiától többet vártak. Rovanperä-nak hajtáslánc gondjai voltak. A szakaszt Loeb nyerte.
A harmadik szakaszon kiesett Atkinson. Loeb megint nyert, a többiek tovább vergődtek, a privátok jöttek föl.
A negyedik szakaszon Loeb hatalmasat autózott és 28.8 mp-et vert a második Solbergre, kinek az autója továbbra sem működött jól, a turbó nem akart tölteni. A privátok egyre jobban jöttek föl, a gyáriak meg estek vissza.
Az ötödik szakaszon Panizziék csak mentek, azt sem tudták, h az itinerben mit kell nézni, a kocsi hátuljával voltak elfoglalva. Solberg autója megadta magát, se turbó, se kuplung. Kiállt, de holnap folytatja. Ekkor Stohl volt második és H. Solberg a negyedik. Rovanperä Mitsubishije nem ment, pedig a motor működött, de az átvitt erő valahol útközben elveszett. 
A napi utolsó szakaszt a változatosság kedvéért Loeb nyerte, előnye már 2 perc a második Stohl előtt. A harmadik H. Solberg 3 perc hátrányban. A többieket felesleged is felsorolni, mert a hátrányuk már hatalmas. De ami érdekes, h a Ford 50 verseny óta autózik pontszerző helyen.
Péntek 13.-a csak a világbajnoknak kedvezett.

Day 2

SS7
Loeb ott folytatta, ahol tegnap abbahagyta. Megnyerte a nyitószakaszt, a többiek beértek mögötte. Az egyetlen érdekes motívum Rovanperä egyik ugratása volt. Kis híján eltalálta a cameramant. :)

SS8
Loeb ezt a szakaszt is megnyerte Loeb, Märtin próbálta utolérni H. Solberget, de csak megközelíteni tudta.

SS9
Stohl hátránya Loeb-höz képest 3 percre(!) nőtt. Loeb aláz mindenkit, senki sem tud a nyomába érni, akik ezt megtehették volna, azok az első napon kiestek és a biztonság kedvéért nem folytatják a versenyt, hiszen a görög rally alig 2 hét múlva lesz, ahol hasonlóan gyilkos pályák vannak, mint itt Cipruson. Soolberg autójának motorját nem tudták volna teljes biztonsággal rendbe hozni, nem akartak kockáztatni, nehogy a következő versenyen menjen tönkre 

SS10
A H. Solberg vs Märtin csata tovább folytatódott, de az észt pilóta 0.7 mp-re megközelítette az idősebb Solberget. A versenyzők útnak nevezett szikladarabokon voltak kénytelenek menni. Kicsit olyan érzésük lehetett, mint a Safari rally-n, csak ez sokkal lassabb és az út mellett szakadékok vannak, nem a füves puszta. 

SS11
A szakaszt meglepő módon Loeb nyerte, de egye nidőt autózott Gardemeisterrel.

SS12
A nap legérdekesebb szakasza volt ez. Duval leesett az útról, elcsapott egy fát, összetörte a Citroen elejét. Próbálta újraindítani, de az kigyulladt. Gyorsan kipattantak a kosiból, elkezdték oltani, de nem jártak sikerrel, mert a következő kép az volt, hogy egy tűzoltóautó áll a szénné égett félmillió eurós autó mellett... De ez még nem volt elég. Rovanperä elcsapott egy követ, kitört a jobb első felfüggesztése, Märtin a gyorson előzte meg.

Day 3

Az utolsó nap legnagyobb híre az volt, hogy Märtin megelőzte H. Solberget, aki a nap folyamán többször is rontott, de nem káromkodott, nem csapkodott, mint ahogy azt az öccse szokta. Az egyik 25 km-es szakaszon nem Loeb nyert, hanem Gardemeister, de a kettejük közti különbség 0,3 mp volt. 25 kilométeren! No comment. A szakaszok annyira unalmasak voltak, hogy az Eurosport mutatott egy animációt és számokat egy szervizelésről. Roman Kresta kisszervizét láthattuk, ahol nem cserélnek főbb alkatrészeket, csak a lökhárítót, kereket, felfüggesztést állítják, cserélik a kerék körüli dolgokat. Ez a 20 perces "szünet" 46600 eurójába került a Ford csapatnak. Ez átszámítva kb. 1165000 HuF. Ezen a pénzen már tudok venni egy fullos 3-as BMW-t!

Loeb nyert, de az utolsó 3 szakaszt nem Ő nyerte. Lazított. A második helyen Stohl ért be. Ő egy osztrák úriember és egy privát Xsara WRC-vel indult. A helyezésének az az érdekessége, hogy hivatalos WRC bajnoki futamon privát versenyzőként legutóbb Rovanperä állt dobogón, még 2000-ben a finn rally-n.
A versen utolsó napján Prevot (F. Duval navigátora) bejelentette a csapatvezetésnek, hogy többet nem kíván egy autóba ülni a pilótával. A helyzet nem kedvez a Citroennek és Duvalnak sem, aki az eddigi hat futamból csak egyet tudott befejezni. Ezért vagy ettől függetlenül a csapat vezetése úgy döntött, hogy a török versenyre visszahívják, a tavaly visszavonult Carlos "El Matador" Sainz-ot, aki ennek nagyon örült.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsubi.blog.hu/api/trackback/id/tr285087929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása