Egy Blog

#698 - Nyóchúsz

2013. január 05. - ZsubiHUN

2012-ben a két ünnep között beújítottam egy Nokia Lumia 820-as készüléket. 24-én délután rám jött, hogy 32 hónap után nekem márpedig új telefon kell! Nem jó lenne egy új, hanem KELL. De nem akármilyen ám az X6-os után (sajnos ilyen BMW-m még mindig nem volt), aminek egyébként az égvilágon semmi baja, csak egy új fólia kellett volna a kijelzőjére, hanem Windows Phone 8.

Windóoooooóóóóz?! Hát hülye ez?! Teheti fel a kérdést az egyszeri olvasó. Igen, WP8 kell a kezembe. Kihasználom? Az X6-ot sem használtam ki igazán, karácsony előtt pár nappal jöttem rá (kezdtem el használni), hogy a főképernyőre ki lehet rakni a kedvenc névjegyeket, amire rányomva láthatom a legutóbbi sms-eket, egy pöccintéssel tudok újat írni neki, de ott van a telefonszáma is és egyéb fontos adatok. Okos lett volna a kezdetektől így használni, rengeteg koppintástól kímélhettem volna meg érzékeny ujjbegyeimet. A Facebook appot sem használtam, rettenetesen lassú volt az üzenetek betöltésénél, Twitter talán nincs is rá, a Viber pedig nem volt hajlandó használni a 3G hálózatot csatlakozáshoz. A wifi-je elég jó, de pont azért van net előfizetésem, hogy ne kelljen a nyomorult wifi spotohoz csatlakoznom, válogatnom közöttük, hanem egy érintéssel már hasítson is a 3,5G! Ahol elérhető persze. Skydrive sincs, ami nélkül elég jól éltem eddig 25 évet, de amióta tudok a létezéséről, csodának tartom. Évek óta vannak már ilyen szolgáltatások, én határolódtam el tőlük, pedig okos dolog ez. Továbbá az elérhető böngészők sem az igaziak, az Opera folyton megtelt memóriára hivatkozott, hogy zárjak be alkalmazásokat, miközben csak az futott. 10 mp várakozás után simán betöltötte az oldal(aka)t, tudtam görgetni az engem érdeklő részhez, de akkor is elég zavaró volt. 2012-ben nem akarok várni, nyissa meg. PDF-et sem tudtam megnyitni, csak fizetős olvasókat találtam az Ovi Store-ban, ilyenre meg fogok költeni.

A WP8 és a Nokia Lumia 820 ehhez képest olyan, mint egy PS3 a PS2-höz képest. Jelenleg még okosabb nálam, de egyre jobban kiismerem, ruházom fel alkalmazásokkal, a OneNote-ot is egészen ügyesen használom, de itt még bőven van hova fejlődnöm. Sajnos a Twitter app WP8 alatt még nem működik, így kénytelen vagyok webről csiripelni, de rövidesen jön a frissítés, akkor ez is menni fog. Az e-mailezés, Facebookozás, Foursquare bejelentkezések, időjárás megtekintése is tökéletes, rövidesen szedek le hírolvasó appot is (tippeket elfogadok), pdf fájlokat pillanatok alatt megnyit és nagyít minden akadozás nélkül, szinte tökéletes.

Még meg kell szoknom a méretét. Nem nevezném brutálisan nagynak, mert a Lumia 920 vagy a Galaxy S3 lényegesen nagyobb, szerintem már idétlenül nagy telefonnak, ill. a kezem sem túl nagy. Egy normális férfikézben nyilván másként mutatna, azzal át is érném gond nélkül a képernyőt, de ez már csak az én gondom. Magyarán hölgyeknek nem ajánlott, ők maradjanak csak a kisebb készülékeknél. Ha végre kapható lesz, akkor egy kijelzővédő fóliát veszek rá, nem hiszek én ezeknek a karcmentes kijelzőknek. Olyanok, mint a törhetetlen gyerekpohár. Add oda két 5 évesnek és hagyd őket egyedül 10 percre... Talán a fóliával veszt egy keveset a szuper érzékenységéből is. Hiába állítottam normálra, így is nagyon sokszor (esetek 40%-as jelenleg) indítok el valamit vagy nyomok mellé gépelés közben. Amit még szintén gyakorolnom kell, illetve rászoktatnom a magyar szótárt, hogy ne javítgasson ki mindent, többnyire tudom, mit akartam írni. Az sem tetszik, hogy az ékezetes betűket csak nyomva tartással tudom előhozni, a Symbian rendszere jobban tetszett, nekem gyorsabb is volt. Írásnál pozitívum egyébként a kijelző mérete, állítva és fektetve is teljes billentyűzetet kapok, jól elkülönülő gombokkal, de a női kezem miatt mindkét formában szükség van mindkét hüvelykujjamra. Mert elég röhejesen nézhetek ki, amint a jobb kezem mutatóujjával bökdösöm a telcsimet, majd melléütésnél csapkodok a levegőbe. Segítek: buzis.

A WP8 csempés felülete elsőre szar, másodszorra az évezred ötlete. A csempéket itt már három méretben lehet kirakni a főfelületre, de még nem minden alkalmazás támogatja a legnagyobbat (2x4). A csempék élnek, képesek információkat megjeleníteni, így a telefonra ránézve azonnal láthatjuk, hogy mennyre népszerű a legutóbbi kiírásunk/képünk facebookon, hányan élnek ingyen Viberen, mennyi új e-mailünk van, hány fok van a felszínen, stb. A megjelenített infók a csempe méretétől függnek és nem is tud minden alkalmazást ilyet megjeleníteni, de van egy olyan érzésem, hogy a Microsoft rá fogja kényszeríteni a készítőkre, ennek a funkciónak a kihasználást. Mert ez hasznos, nem kell külön belépni mindbe, ha új dolgokat akarunk látni, nem kell látnom az összes értesítést, rögtön abba tudok belépni, amelyikbe fontosat várok, a lálykokkal majd foglalkozok a buszra várva. Az egyes csempék mérete 1x1, 2x2 és 2x4 lehet.

A készített, 16:9 (végre!) arányú képeket ezerféle applikációval lehet szerkeszteni, egy gombnyomással feltölteni Facebookra vagy a Skydrive-ba, de a minőséggel nem vagyok 100%-ig elégedett. Nem tükörreflexes géppel készült minőséget várok, de az X6-hoz képest nem akkora a fejlődés, mint vártam. A vaku elég erős, de fakítja is a színeket rendesen és a 8MP-nél kisebb méretet nem ismer. Ami nekem nem probléma, a szarul sikerült képeket általában azonnal törlöm, nem foglalják az értékes térhelyet. Ebből gyárilag nincs sok, de microSD-vel gazdagon bővíthető, jövő héten kerül bele egy legalább 8 gigás. Jó meglátás, nem fogom kihasznáni, de annyira kicsi az árkülönbség az eggyel kisebbhez képest, hogy botorság lenne nem ezt venni.

A zenehallgatási és a videónézési képességeiről a memóriakártya hiánya miatt nem tudok beszámolni, de Nokiában eddig még sosem csalódtam, a beállítások is ígéretesek. Játékokat a Marketplace-ről lehet leszedni, gyűjteni a gamescore-okat (vagy miket), de továbbra is azt vallom, hogy a telefon nem játékra való. Ha még játszanék is vele, naponta négyszer kellene tölteni, így kibír két és fél napot. Ha folyamatosan kérném az értesítéseket az összes alkalmazástól, 30 percenként letöltené az e-maileket, amikre aktívan válaszolnék, naponta tölthetném. Hol vannak már a 6310-es idők, amikor nem találtad a töltőt, mert akár 17 napig is kibírta egy töltéssel.

Ha mutatkozik rá igény, pár hónap múlva írhatok a tapasztalataimról, mint olyan felhasználó, aki kicsivel okosabb, mint a telefonja. Csak szóljatok itt vagy Facebookon, mert biztosan el fogom felejteni ezt a könnyelmű ígéretet!

A bejegyzés trackback címe:

https://zsubi.blog.hu/api/trackback/id/tr345087828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása