Egy Blog

#774 - Nagyontél

2021. február 11. - ZsubiHUN

Egy hete, megállás nélkül, mint egy fekete felleg közelít felénk a szibériai hideg. Egyes helyeken talán még a farkasordító hideg jelzővel is ellátták azt az időjárást, amit nem is olyan régen csak egyszerűen télnek hívtak. Masszív mínusz fokok,

rendesen, az időjárásnak megfelelően felöltözött emberek és hóesés. Na ezekből az elmúlt években nagyjából semmit sem láttunk. Hol vannak már a 20-30 centis havak? Amikor kimentem havat lapátolni az udvarra és a kapu elé, majd mire eljutottam a garázsig (közel 40 méter, 3 méter szélesen) kezdhettem elölről, mert szakadt a hó, mindezt este 9 után. Az iskolába menet azt láttam, hogy teherautóval hordják ki a havat a városközpontból, nem lehet már félretolni. Hószünet! Emlékszik még valaki erre? Nekem is csak most jutott eszembe. Mostanában 3 centi hó miatt elfelejtenek vezetni az autósok (nem, a téligumitól sem lesz jobb), tömegkarambol minden autópályán és autóúton. A gyakorlás hiánya miatt lehet. Elszoktak tőle. Már a gondolkodástól ugye, hogy ilyen körülmények között nem ártana lassabban menni, nagyobb követési távolságot tartani és nem közúton bemutatni, hogy simán dobogós lenne a svéd rallin.

A másik az örök károgás a hideg miatt. Nem egyszer megírta jelen sorok szerzője is, hogy mennyire utálja a hideg hónapokat, de ennek fő oka az esős, latyakos, nyálkás időjárás. Egy igazán jól télért bárkinek a fél (sok embernek akár mindkét) karját odaadnám! De bizonytalan vagyok abban, hogy az emberáldozat meghozná a havat, régen magunk mögött hagytuk már a régi isteneket és szokásokat. (Erről jut eszembe, hogy befejeztem a Vikingek S06-ot, ami meggyőzött arról, hogy ez a kereszténység nem nekem való. Nem mintha bármi közöm is lenne is hozzá, hittanra sem jártam általános iskolában, így minden kedden egy órával később keltem. Good old times...) Persze ezen a szép csütörtökön mégsem csapott le a halál jeges időjárása, délután még a Nap is kisütött, így a médiában újabb izgalmas cikkek/hírek jelentek meg arról, hogy hétvégén aztán már olyan nagyon hideg lesz, hogy az csak na! De tényleg, ideér az a hideg, csak hát a hidegben minden lassabban mozog, nincs ez másként magával a hideggel sem.

Hó nem lesz, főleg itt a nagyvárosban, csak a szél fog süvíteni, hogy rossz legyen.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsubi.blog.hu/api/trackback/id/tr1516424226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása