Túl vagyunk egy szokványos futamon Spanyolországban. Hiába a két DRS zóna, a KERS, a hosszú egyenesek, a jó vonalvezetésű pálya, a spanyoloknál izgalmas F1 futam nincs. Barcelonában sem izgulhattunk sokat, bár ott a csapatok elég szűken mérték a végáttételt, ez is sokat számított. Viszont itt ezzel nem volt gond, gyorsultak szélárnyékban rendesen, közel is tudtak maradni az előttük lévőhöz, de előzés nem igen volt. Persze nem olyanra vár az a néző, mint ami Törökországban volt, de ennél lényegesen többet, mert ez így unalmas volt. Silverstone-ra kíváncsi leszek, ott már komolyabb változások várhatók, akár a RedBull vissza is ehet. Mondjuk Newey tud autót tervezni, csak megoldja ezt a problémát. Persze a kis ördög csak ott ül a bal vállán és emlékezteti az MP4/18-as McLarenre... Ha mégis elrontaná, Vettelnek három futamnyi előnye van, de akkor is vezetni fogja a világbajnokságot. És hat hét nagy idő.
Az időmérő után jutott eszembe, hogy mennyire nem tetszik ez a három részre osztottság. Alapvetően az ötlet nem rossz, mert a régi egy órásban sokszor tényleg nem történt semmi 20-30 percig, csak a (szak)kommentátorok szakértését hallgathattuk a semmiről. Néha egy rossz kör, vagy hirtelen változás a pálya állapotán hozhat meglepetéseket, de az utolsó hat helyről úgyis a három kis csapat indul, a maradék egy helyen valaki kiesik, jön a Q2. Onnan a három élcsapat tovább megy a harmadik körbe, a maradék négy helyre becsúszhat bárki. Ilyenkor az egyszeri néző szeme felcsillan, hogy végre nem csak ugyanazokat a csapatokat kell nézni, lesznek mások is a pályán, hátha villant valaki! Aztán kiderül, hogy nem így lesz, mert az első hat pilóta eldönti a második-hatodik hely sorsát (Vettel az első ugye), a többiek mért kör nélkül gumit spórolnak, hogy majd a versenyen semmi hasznát ne vegyék. Erre hoznám azt a szabályt, hogy akinek nincs mért köre valamelyik időmérő szakaszban, azt a rajtrács végére kell sorolni. A műszaki hiba felmentést biztosít, de bizonyítani kell. Nem lenne sokkal izgalmasabb az időmérő, de mindenki a pályán lenne, láthatnánk azt, akinek szurkolunk.
Egyébként az egész időmérőt két 25 perces szakaszra bontanám, ahol mindenki a pályán a van és a két leggyorsabb kör összege adná a rajtsorrendet. Akinek csak egy köre van, az megy hátulra. Így nagyon is számítanának a tizedek, a pálya tisztítása miatt több kört kellene menni, sokkal izgalmasabb lenne, hiszen egy kis hiba is pozíciókat jelentene.
Rájöttem, hogy szeretnék egy olyan közvetítést, amikor Gyulai Balázs és Czollner Gyula ülnek a mikrofonok mögött. Roppant mókás volna!