Egy Blog

#107 - WTCC Oschersleben

2005. október 22. - ZsubiHUN

A pálya 3667 m hosszú, a versenyek 14 körösek. Tavaly a Seat itt szerezte meg első győzelmét az ETCC-ben

Round 1

Az élről Jörg Müller indult volna, de az előző futamon történtek miatt 10 hellyel hátrébb sorolták a rajtrácson. Így az első sorból Alfa Romeók (Thompson, Farfus Jr.) indultak, mögülük Prialux startolt. A Seat hozott egy Leon WTCC-t, melyben Gené ült és az első bevetésén a kilencedik rajtpozíciót szerezte meg. A mezőny simán elrajtolt, Prialux bejött másodiknak, J. Müller négy pozíciót javított, de Giovanardi a második kanyarban megpördül és az utolsó helyről kellett előrejönnie, ami azért nehéz, mert a pályán kevés előzési pont van. Az első körben Terting (Seat) megelőzi a legjobb Seatosként induló Ortellit. Giovanardi kimegy a box-ba, minden esélyét elveszítve a jó szereplésre. J. Thompson áthajtásos büntetést kap (agresszív vezetés miatt), Tarquini kicsúszik, de nem szenved komolyabb sérüléseket az autója, tudja folytatni a versenyt. Az élre Prialux kerül, mögötte, legjobb alfásként Farfus Jr. hajt, de az egyik kanyarban elfékezi magát és többen megelőzik, így a Leon WTCC feljön pontszerző helyre. Ekkor a második helyen Rydell, a harmadikon J. Müller állt. A mezőnyben szerepelt egy privát Peugeot 407-es, de a versenyt technikai okok miatt nem tudta befejezni. A Hondával eddig remekül szereplő Colciago anyagi okok miatt nem tudott részt venni a futamon. A futam végére még maradt egy harc, mely az utolsó pontszerző helyért és a következő futam pole pozíciójáért folyt Garcia és Zanardi között. Garcia, miközben Zanardi előzte, megpördült, elvesztette minden esélyét a pontszerzésre.
A futamot Prialux nyerte Rydell és J. Müller előtt. További pontszerzők: D. Müller, Terting, Ortelli, Gené, Zanardi.

Round 2

Az előző futam végeredményét figyelembe véve az első nyolc helyezett fordított sorrendben állt föl a rajtrácsra, így az élről Zanardi indult. A piros lámpák kialvása után meg tudta tartani első helyét. Az első körben Terting és Ortelli összeütközött, Ortelli kicsúszik, vissza tud jönni a pályára, a következő kanyarban újból kilökik, de zseniális módon a pályán tudja tartani autóját. Giovanardi az utolsó helyről indulva tört előre, de egy lassítóban összeütközött egy privát BMW-vel, kicsúszik a pályáról és összetöri az autóját. Az idén eddig sok jót felmutatni nem tudó Fordok meglepően jól teljesítenek, szépen jönnek előre. Jörg Müller megpróbálja megelőzni Zanardit, de az olasz tudja tartani az első pozícióját. A tavalyi bajnok, Prialux utolérte a harmadik helyen autózó Genét, aki még tudja tartani a harmadik pozícióját, de a következő körben Prialux megelőzi őt, ezzel feljön a harmadik helyre, üldözőbe tudja venni az első két helyezettet. Klenke (Ford), egy ütközés miatt hetedik helyről kijön a box-ba és egy kör hátrányba kerül. Az utolsó körben az első három helyezett teljesen együtt autózik, J. Müller többször is megpróbálja megelőzni Zanardit, aki az utolsó két kanyarban el is fékezte magát, de Müller nem tud előzni. Olyannyira nem, hagy az utolsó kanyarban elhagyja a pályát, így Priaux megelőzi. Így Zanardi senkitől sem zavartatva nyeri meg élete első WTTC futamát, mellyel sporttörténelmet ír! Ő az első olyan autóversenyző, aki egy korábbi balesetében elvesztette mindkét lábát, térdtől lefelé ezt követően újra autóba ült és megnyert egy FIA világbajnoki futamot.

1. Zanardi (BMW)
2. Prialux (BMW)
3. J. Müller (BMW)
4. Gené (Seat)
5. D. Müller (BMW)
6. Farfus Jr. (Alfa Romeo)
7. Rydell (Seat)
8. Menu (Chevrolet)

A második futam innen tölthető.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsubi.blog.hu/api/trackback/id/tr655102536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása