Egy Blog

#58 - Török rally 2005

2005. július 21. - ZsubiHUN

A versenyt még június elején rendezték meg és legnagyobb híre nem volt más, mint a Carlos Sainz visszatérése. Duval nem hozta azt, amit a csapat elvárt tőle. Folyamatos pontszerzés, dobogók, győzelem. Szerzett 5 pontoz, két verseny alatt, a többin kiesett, összetörte a Citroent. A csapatvezetésnek a legutóbbi verseny tett be, ahol Duval leesett az útról, kigyulladt és porrá égett a fél millió eurós Citroen Xsara WRC-je. Navigátora bejelentette, hogy többet nem kíván vele egy autóban ülni, felmond. Így, a Citroen. Guy Frequelin-nel az élen visszahívta kétszeres világbajnokot, aki az elmúlt években itt versenyzett. Feladatul nem mást tűztek ki neki, minthogy szerezzen pontot ezen a versenyen.

Az első szakaszt a szervezők gyorsan törölték, így az első napon a második gyorsaságival kezdődött meg a verseny.

Day 1

A mediterrán nyár kellős közepén gyönyörű esős idő fogadta a csapatokat. Kicsit olyan volt a helyzet, mint amilyen Angliában szokott lenni, ősszel. Ez a gumik szempontjából volt a legfájóbb szempont, mert az FIA zseniális szabályainak köszönhetően még év elején ki kell választania a csapatoknak, hogy az adott versenyeken, amik hónapokkal később lesznek, milyen gumit kívánnak használni. Választhatnak két félét, amit a gumigyártók (Pirelli, Micheline) elszállítanak a helyszínre. Ott még lehet módosítani őket (bevágni), de ez egy száraz pályára tervezett gumin nem sokat segít. A rally szervezői idénre többségében új szakaszokat jelöltek ki, amik gyorsabbak és valamivel kevesebb követ foglalnak magukba. Az eső miatt az elsőként induló versenyzők (Loeb, Solberg, Grönholm) nem kerültek hátrányba a később indulókkal szemben. Olyannyira, hogy az első szakaszon Loeb majd' fél percet adott Solbergnek, aki ezzel a teljesítménnyel is a harmadik helyre jött be. Nem túl nagy meglepetésre Gigi Galli lett a második, aki bizonyította, hogy jó pilóta és a Mitsubishi is jó irányba halad a fejlesztésekkel. A Subaru fiatal pilótája, Atkinson a harmadik szakaszon összetörte a Subaruját, megsérült a benzintank, így ki kellett hagynia az első nap többi szakaszát. Az eső tovább esett, ami legjobban Gallinak kedvezett. Átvette a vezetést. Legutóbb WRC futamon Mitsubishi a 2001-es Szafari rally-n vezetett. De a következő szakasz ismét szárazabb volt, ahol Solberg elkezdett lassulni, így Grönholm elé került, megszerezve ezzel az ideiglenes harmadik helyet. Loeb még mindig gyorsabb volt mindenkinél, vissza is szerezte első helyét. Sainz kezdett visszarázódni, 10 mp-re megközelítette Grönholmot. A nap végére igazi felhőszakadás érkezett, ami a szakaszokat dagonyává változtatta. Mindenki csúszkált, az ideális íveket nem találták, olyan volt, mint a Wales rally, októberben. A Skoda továbbra sem tud jó eredményt felmutatni, Schwarz kiesett.

Day 2

A második nap első szakaszán Solberg elkezdett gyorsulni, hátránya csökkent Grönholmhoz képest. Galli nem tudott elrajtolni, a turbóról lejött egy pipa, így nem volt benne nyomás, ezen a szakaszon 4 percet veszített, így minden esélye elszállt, hogy dobogóra tudjon állni. Az éjszakai esőnek köszönhetően megint nedves, a fák között sáros utak várták a versenyzőket, ami tovább hátráltatta Gardemeistert, aki idén, annak ellenére, hogy minden versenyen pontot szerez, nem olyan gyors, mint tavaly a Skodával. Csak kiegyensúlyozottabb. Így Märtin, aki még mindig nem érzi igazán a 307 WRC-t, meg tudta előzni. Délutánra kisütött a Nap, a nyitottabb részeken elkezdtek száradni a pályák. De ez sem segített Gardemeisternek. az út mentén, egy balos kanyarban elcsapott egy követ, ami szétverte a bal eslő kerekét, aminek leszakadó darabja elemeire bontotta az első lökhárítót és a felfüggesztés egyes részeit. A csatát Märtinnal szemben végleg elvesztette. Solberg vissza tudta előzni Grönholmot, ezzel megszerezte az ideiglenes második pozíciót, de a kétszeres finn világbajnok az utolsó szakaszon hozott rajta némi időt. Loeb tartotta a kicsivel több, mint egy perces előnyét, a többiek tudták tartani a tempóját. A Skoda még mindig nem volt sehol.

Day 3

Az utolsó napra, az új szabályoknak köszönhetően (egy rally, maximum 360 km gyorsaságit tartalmazhat), csak 2 db szakasz maradt. Ezeken volt esélye Loeb-nek, hogy kiessen és átadja a vezetést Solbergnek. Nem tette meg ezt a szívességet, biztonságosan, kevés időt veszítve, az első helyen ért célba, megszerezve zsinórban negyedik győzelmét, amivel egy 20 éves rekordot állított be. Ez a két szakasz is olyan változatos volt, mint amilyenek az előző kettőn voltak. Solberg második lett, hátránya nem volt egy perc, harmadik lett Grönholm. A verseny után Loeb-öt helikopterrel elszállították az első közeli repülőtérre, mert Franciaországba kellett utazni, hogy részt vegyen a Le Mans-i 24 órás versenyen.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsubi.blog.hu/api/trackback/id/tr685094867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása