Egy Blog

#31 - Elmélkedés

2005. június 09. - ZsubiHUN

Az előbb láttam, hogy a KIA a következő 4 évben 13 új típust fog bemutatni. Ebbe beletartoznak a ráncfelvarrot típusok is, de lesz teljesen új modell is. Lesz például kupé cabrio, ami mostanában nagyon divatos, de nekem nem tetszenek. Főleg a kabriók nem tetszenek. Okát nem tudom, ez van és kész. A kupék tetszenek, kedvencem a BMW M6. Az autó egész egyszerűen gyönyörű. Sokaknak nem tetszik a Chris Bangle által megkezdett formavilág, nagyon extravagánsnak tartják. Nekem tetszik. A típusok jobban elkülönülnek egymástól, de mégis egyértelmű, hogy egy BMW-t látok. Legjobban az új 5-ös tetszik. De visszakanyarodnék az előre eltervezett irányomhoz. Ami nem más, mint az egyre több új típus bemutatása a márkák részéről. A keleti márkák egyre elismertebbek, a dél-koreaiak évről évre több autót adnak el, mára a japán Toyota vezeti az eladási statisztikákat, idén valószínűleg megelőz a GM-t, ami csak azért az első, mert több márkát egyesít magában. Szinte az összes amerikai márka a cég fennhatósága alatt áll. Egyedül Ford nem hódolt még be, de a közeljövőben nem is fog. Ezzel a sok eladott autóval csak egy gond van. Ki veszi őket? Ha már van az anyukának egy kisebb városi autója, az apukának egy sportos limuzinja, akkor hova még autó? Kell egy SUV a hétvégi kirándulásokra, mert elboldogul kisebb terepen is, utána lehet kötni az utánfutót és le lehet ugrani a tengerpartra. Sok cucc fér bele, a gyerekeknek is van benn e hely és ami talán a legfontosabb, biztonságos. Ez három autó egy gazdag családnak. Egyre több helyen van két autó. az egyikkel jár a családfő, ezt használják legtöbbet, a másik egy kisautó a városba az anyukának. A legtöbb családban még mindig egy autó van, ezt használja mindenki. Az autót csak több év után cserélik le és akkor sem vesznek teljesen új autót. Néhány éves használtat vesznek. Akkor hova kell ez a sok új modell? Igen, a fejlődő országokba. Kínában egyre több autót adnak el, ami nem tesz jót a környezetnek, mert a nagyvárosokban csak lépésben lehet haladni, a motor folyamatosan jár, fogyasztja az üzemanyagot, főleg a benzint, szennyezi a környezetet. Az USA-ban kezdenek rájönni, hogy a benzinnél jobb a gázolaj. Olcsóbb, a modern dízelek már csak kevéssel maradnak el a benzines társaiktól. Ha Kínában csak minden huszadik embernek lesz autója, az még  mindig 75 millió autó. Ez rengeteg. Ezért nem tiltakoznak a Greenpeace-esek. Azért persze igen, hogy a Land Rover új típusa főleg városba váló. Amúgy sem szeretem őket, de ezzel még inkább ellenszenvesek lettek.

Talán befejezem. Ennyi olvasás mindenkinek elég lesz. Ha olvassa valaki. Egyszer talán folytatom, a kérdés addig is adott: Hova ez a sok autó?

A bejegyzés trackback címe:

https://zsubi.blog.hu/api/trackback/id/tr505093770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása