Egy Blog

#759 - Bemutatták!

2016. szeptember 08. - ZsubiHUN

Tegnap két világpremiernek is szemtanúja voltam, pedig csak az egyikre voltam kíváncsi. Kezdődött minden azzal, hogy az idei E3-on a Sony hozta a legfaszább bemutatót, nem voltak unalmas monológok, csak a játékok, legtöbbször gameplay videó formájában. Tökéletes volt, egy cseppnyi csalódás sem volt bennem, hogy felkeltem hajnal 3-kor. Fiatalon még fent maradtam a Ubisoft konferencia után, újranéztem a videókat, megdumáltuk cseten, hogy melyik miért jobb, mint a Microsoft bármelyik terméke, aztán a felkelő nap sugaraival ágyba bújtam. Azóta öregebb is lettem, meg a hülye pénzkeresés miatt nem árt néha aludni is...

De haladjunk sorban, tegnap este az Apple bemutatta az eddigi legjobb iPhone-t. Meg az eddigi legjobb iWatch-csot vagy mi a neve az órájuknak. Most láttam életemben először és utoljára is Apple show-t. Ennyi parasztvakítást, unalmas dolgokról beszélést nagyon régen nem láttam és hallottam. Szeretem a fogyasztói társadalmat, jöjjenek csak az újabbnál újabb termékek, de az, hogy kb. leszarozzák a saját, alig egy éves terméküket, nekem már sok. Miközben az újba nem tudtak annyi újdonságot belepakolni, hogy ennyire verjék rá magukat. Van már belőle csillogó fekete, ez tényleg szép), van két kamera az S hátulján, amivel úgy tudsz zoomolni, hogy nem is zoomolsz, grafikailag konzol szintet hoz (azt nem tisztázták, hogy melyik konzolét), és annyira jó, hogy már tegnap óta árulni kellene. Hosszú és unalmas volt, az egész arról szólt, hogy mennyire jók, mennyivel jobbak, mint korábban és miért jó az, hogy mindenkinél hamarabb megszüntették a jack dugót a készüléken. Nagy nehezen átállt a világ arra, hogy mindent micro USB-n keresztül lehet tölteni, a kábel mindenhez jó, mindenki örül, kevesebb ilyen szemét keletkezik. Kivéve őket, mert mindenki előtt kitalálták a tutit. Azért egy átalakítót csomagolnak a telefon mellé.

ps4-pro-screen-01-eu-06sep16.jpg
(A kép innen jött: https://www.playstation.com/hu-hu/explore/ps4/ps4-pro/)

Este 9-kor kezdődött a nagy PlayStation meeting, ahol majd minden a még hivatalosan be nem jelentett Slim gépről (jó lenne, ha visszaállnának a régi rendszerhez és ezt PlayStation four-nak hívnák) és a Neóról fog szólni. Meg lesz egy csomó VR cucc, bundle árak, minden, amit a vásárlók tudni akarnak. Ehhez képest jött Andrew House, aki roppant unalmas monológjában mondott egy csomó dolgot, aztán ez itt a PS4 slim gép, pont olyan, mint amit már csomó helyen árulnak, hála az égnek nem sok időt szántak így rá. A helyükben megléptem volna azt, amit annak idején a Vitánál, hogy igen, amit láttak az igaz, nem sikerült titokban tartani, stb. Kis humorral indítva, egy unalmas tech előadást is tarthattak volna, hogy mennyivel kisebb/halkabb/olcsóbb/rondább, de nem, gyorsan jöjjön a lényeg, a PS4 Pro!

Jött vele Mark Cerny, akinek előadásmódjáért eddig sem rajongtam, de a tegnap esti monológján majdnem elaludtam. Értem én, hogy ezt nehezen lehet érdekesen előadni, de van az a hangsúlyozás nevű dolog, amit szoktak tanítani. Igazán használhatta volna, varázslatossá tud tenni bármit. A lényeg ettől függetlenül átjött, a Horizon videónál kicsit megfolyt a nyálam, a Shadow of Mordor sem nézett ki eddig ilyen jól (ideje lenne befejezni végre), tényleg jó lesz ez a cucc. Csak az a baj, hogy egy éve vettem új TV-t, ami természetesen nem 4K-s és valamilyen rejtélyes okból kifolyólag nem akarok újra TV-t venni, kimondhatatlanul sok pénzért. Mert a PS4 Pro a maga 135ezer Ft-os magyar ajánlott fogyasztói árával nem sok, láthatóan érkeznek rá a tartalmak, szép lassan begyűrűzik a 4K a háztartásokba.

A slim gépről már említettem, hogy ronda, ez másfélszer annyira ronda. Három emeletes konzol bazmeg! A PS4-nek az élekkel, a lakkozott HDD fedővel jól áll ez az eltolt emeletes külső, de a lekerekített slimnek már nem. Erre azt találja ki valamelyik túlfizetett dizájner ott Japánban, hogy legyen rajta még egy szint. Ki, miért és mikor hagyta ezt jóvá. És mit szívott előtt/közben? Rettenetesen néz ki, egyáltalán nem ezt vártam. Az élek megmaradtak, de az egész matt, kaparós, mint a PS3 slim. Mi a baj a lakkozott felülettel? Lehet drágább, karcolódik, de nem az lett volna a lényeg, hogy a gép külseje is a belső erejét tükrözze?

Hogy a Horizon megjelenésekor mekkora szatyorral távozok az üzletből, azt még meglátjuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsubi.blog.hu/api/trackback/id/tr5911689447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása