Egy Blog

#682 - Kreatív szakmák

2012. április 25. - ZsubiHUN

Egy konkrét szakmát valaki azért választ magának, mert szereti vagy legalább érdekli az adott dolog. Csak nagyon ritkán lesz egy emberből műköves azért, mert abban mindig van pénz. Hiszen az emberek meghalnak. Ha már választottál magadnak egy hivatást, elvégezted a hozzá tartozó iskolát és ez sem tántorított el tőle, akkor elkezdesz benne dolgozni, keresed vele a pénzt. Örülsz neki, ha új, egyedi ötletekkel jönnek hozzád a kuncsaftok, mert ezzel is csak fejlődsz, új dolgokat próbálsz ki, tanulsz. Ahogy azt a jó pap is holtig csinálja. Természetesen a rutinmunkának is megvan a maga előnye, gyorsan megvan, nem lesz vele gond, biztos pénzt jelent, nem fogják húzni a szájukat, ha meglátják.


Mint megrendelő el is várom, esetünkben egy cukrásztól, ami tényleg a kreativitás kiélésének fellegvára, hogy teljesítse egy igazán egyszerű kérésem. Nem kértem semmi megbotránkoztatót (horogkereszt alakú torta), semmi napszar gyanús fasztortát, csülkös bableves ízű marcipánnal borított puncstortát, ami a Walt Disney kastélyt ábrázolja a párás napkeltében Montevideo felett. Csupán egy kókuszos fehér csokis és talán vaníliás tortát szerettem volna, kör alapon. De a kerület legjobban dicsért cukrászdája, a Zila cukrászda olyan gyorsan és nyersen mondott nemet a kérdésemre, hogy soha a büdös életben nem fogom betenni hozzájuk a lábamat. Még a kérdésemet sem tudtam befejezni, mikor a kis hölgy közölte, hogy nincs és nem is tudnak ilyet csinálni. Csak azt képes a cukrász elkészíteni ami a tortalapon megtalálható és ott márpedig kókusznak helye nincs!


Illendőségből megköszöntem a segítségét, majd tajtékoztam egy sort. Persze, ha fasz alakú tortát akartam volna, azt gond nélkül megcsinálják, erre van igény mostanában, de ha az ember valami tényleg egyedit kér, az nincs, nem is lesz, nem is lehet. Csúnyát káromkodtam, majd feltúrtam az internetet egy legalább nyomokban kókuszt tartalmazó tortáért. Találtam, telefonon beszéltem velük, sajnos ők sem tudták létrehozni a kérésemet, de legalább ajánlott alternatívát a fiatalember, felsorolta, hogy milyen hasonló tortájuk van, ajánlotta a weboldalukat, ahol mindent meg tudok nézni és rendelni is tudok. Meg is tettem. Már csak a segítőkészsége miatt is.


Legközelebb, ha ehhez hasonló, szuper speciális, tökéletesen újszerű tortát szeretnék rendelni, megcsinálom magam, ha bele döglök is!

A bejegyzés trackback címe:

https://zsubi.blog.hu/api/trackback/id/tr785449729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása