Egy Blog

#218 - EU, mi?

2006. december 16. - ZsubiHUN

A múltkor beléptünk az EU-ba. Az eredménye azóta sem látszik, de benne vagyunk, tehát lesz majd eredménye. De addig is maradunk a Balkánon, ha már ide süllyedtünk az évszázadok alatt.
Tegnap úgy döntöttem, hogy a felgyülemlett tizenakárhány darab műanyag ásványvizes üveget elviszem a két utcával feljebb lévő szelektív hulladékgyűjtőbe. Egyrést nem árt, ha mozog az ember fia, még, ha az idő ebben nem is partner, és a környezetet is illik védeni. Eddig nem tettem,de most valahogy rávitt az élet. Rávitt az élet?!?! Na mindegy... Tehát fogtam az előbb említett mennyiségű üveget, heves csatakiáltások közepette, a nappali közepén összezúztam őket. Bevágtam őket egy éppen felém rohanó műanyag reklámtacskóba, majd elhagytam a házunkat. Kimért tempóban megközelítettem a szelektíven hulladékgyűjtő helyet. Azt itt néztem egy erőset. A műanyag flakonos tároló (a sárga) tele volt. Annyira, hogy a száján lógott ki egy üveg vége. Ez egyrészt jó, mert használják az ott lakók, másrészt rossz, mert nem képesek normálisan használni. A megfelelő szerv pedig nem fordít megfelelő figyelmet az ürítésére. De a lényeg, hogy nem képesek ezek a Balkánon ragadt tirpákok normálisan használni a szeméttárolót. Mert a sokeszű csorda csak simán beledobja, azt' kész. Pediglen előtte össze kéne taposni azt a négy üveget, amit levisznek. Ez nem nagy fáradalom, mert leveszi a kupakját, leteszi a földre, és rátapos. Az összezúzás megtörtént. Az ideje nem volt annyi, mint amennyibe tert ezt a gondolatot leírnom. De a tirpákja nem teszi ezt, mer' minek, hát így is belemegy! Persze, hogy bele megy, de gyorsan megtelik. hogy hülyének néznek, ha az utcán tapossa össze? Nem hinném. Imádott fővárosunkban nem egyszer láttam, hogy az emberek a kuka mellett tapossák ki a levegőt a műanyag flakonokból, majd úgy dobják bele. ... Belegondolva, tényleg hülyén nézett ki. De a lényeg, hogy összenyomta és úgy dobta bele, mert úgy kisebb helyet foglal.

A tanulság? Gyűjtsünk szelektíven hulladékot, mert az jó és a flakonokat ÖSSZENYOMVA dobjuk bele a kukába. Köszönöm.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsubi.blog.hu/api/trackback/id/tr455497467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása